onsdag 7 april 2010

Vad är det för skit kvalité!!?

Läser en artikel på Aftonbladet om hur massa barnvagnar testats och underkänts... Vad är det för Jädra skit vagnar, Så klart är ju Brio med på listan... 10 testade INGEN fick Godkänt, det är bedrövligt

Se upp & läs detta om du har en barnvagn av märket

  • Brio
  • EmmaLjunga
  • Urban Jungle
  • Teutonia
  • Quinny Buzz
  • Graco

Enligt Konsumentverket skadas varje år mellan 600 och 700 barn så pass allvarligt på grund av dåliga barnvagnar att de behöver akut sjukvård.

Det här är ju helt sinnes... Hur är det möjligt?!? Det är ju ganska mycket pengar det handlar om. Vi har köpt en Brio Happy, och det var en Brio Go som blev underkänd, men då undrar jag har dom testat Happyn?? Jag vill inte ha en vagn där min bebis riskerar att få skador...

Läs artikel här


2 kommentarer:

rebban sa...

Ja men de är ju inte underkända, de har fått anmärkningar. Vissa är ju ganska roliga ändå.. Den vagnen som vi har köpt ska barnet själv kunna komma åt nån spärr under vagnen som gör att den kan falla av chassit... typ!! Hur stor är chansen till det egentligen? Då måste ungen typ hänga halvt utanför för att klara det... nä man får se till att ha lite uppsikt helt enkelt. Alla vagnar har sina för- och nackdelar helt enkelt. Det är nog ingen fara på taket..

Hoppas jag inte får äta upp mina ord nu bara... :P

Krams

Inreda Mera Hemma sa...

Men det är väl inte så svårt att komma åt en spärr om du har en fartig 3 åring tänker jag!!? Jag tycker det är bedrövligt, Jag menar risken finns ju, och för 6000 spänn ska ingen risk finnas, inte ens en spärr, jag tycker det är trist att dom ska underkännas, konsumentverket gör sitt jobb och det känns bara oseriöst av tillverkarna att dom inte fixar testerna.. Jag tycker det trist, nu tror jag inte att det händer något men tänk om...

Men jag tror inte heller det är nån fara på taket:-P

krams