onsdag 28 april 2010

I bakar tagen...

Gokväll

Ugnen går än, den starta 11.00 och går fortfarande. Det har bakats en hel del...



Bullar 40 st
Mandelkakor 20 st


Havrekakor 40 st


Herman 3 st
Kokstoppar med choklad 20 st


Citron kokostoppar 20 st


Hallongrottor 40 st



Jag är helt slut... Men roligt har det varit. Den nya frysen är numera full, nästan.. Jag har tänkt baka foccia, finska pinnar, ciabatta och morotskaka i helgen.

Jag har en jättebra recept bok


Innehåller bara bra recept, du kan köpa den på www.Aftonbladet.se
2 för 99:-

Nu blir det soffläge med en bit Herman och kaffe. Jag har 3 Herman över om någon vill ha?? ( en surdeg som du ska mata i 10 dagar sen gör du en god kaka innehållande choklad äpple kanel nötter, riktigt god:-))

Ha en fin kväll

Posted using BlogPress from my iPhone

7 kommentarer:

Anonym sa...

jag vill ha en Herman, hade en fram tills vår resa. Då fick Herman åka till deghimlen! Man jag tar gärna en ny!! =)

Du sätter inte någon press på oss andra som också borde baka o fylla frysen.. =)

Inreda Mera Hemma sa...

En Herman är din:-)) jag överdrev nog lite men har legat så mycket still så nu jäklar vi kan väl baka i hop nån dag, till veckan. Emma lu vill nog baka bullar:-))

Inreda Mera Hemma sa...

Mandelkakorna var ingen hit, smaka bara socker , prova inte

Anonym sa...

Men sååååååå duktig du är!! Du kommer vara mycket glad när lillan kommer! Är ju så kul att ha massor att bjuda på! :)

Har boken i samma serie "baka i långpanna", och den är grym! Funderar på att beställa fler. Vilka rekommenderar du förutom småkakor???

/ lina

Anonym sa...

Men sååååååå duktig du är!! Du kommer vara mycket glad när lillan kommer! Är ju så kul att ha massor att bjuda på! :)

Har boken i samma serie "baka i långpanna", och den är grym! Funderar på att beställa fler. Vilka rekommenderar du förutom småkakor???

/ lina

Anna sa...

Åh rackarns vad du har bakat! :) Men som Lina säger, det är roligt att ha och bjuda på när "alla" kommer och vill titta på ert lilla underverk sen. :)

Jag vill gärna ha en Herman om du har någon kvar?! :) Kan komma förbi och hämta den i morgon kanske?

Inreda Mera Hemma sa...

Hej i morrn är jag hemma fram till 11-12 sen är jag mestadels på språng.

Ja dom säger att det är bra att ha fika, jag älskar att baka trots att jag inte kan fika så mycket själv.

Jag har 2 av böckerna i serien småkakor och matbröd och. Surdeg, jag skulle vilja ha långpanna boken, vi kanske ska beställa och dela?? Om du inte vill köpa 2!?