måndag 12 april 2010

Sol 

Vilket väder vi har helt fantastiskt, har suttit ute i solen 1 timme. Micke pysslar på här ute. Tänk om hela veckan blir så här fin då är snart all snö borta

Har suttit en del i telefon, försäkringsbolaget, vetrinär, det är ett projekt att ringa nu för tiden, man kan inte bara ringa en tväris utan det ska planeras. Olika telefontider, telefonköer. Det tar tid. På fredag ska jag ringa försäkringskassan igen för att checka så alla papper stämmer. Min sjukskrivning är snart över och då ska havandeskapspeng börja gälla? Om vi inte får barn då är det föräldrapeng... Jag blir bara förvirrad av allt. Det blir säkert bra=))


-- Post From My iPhone

7 kommentarer:

sofie sa...

yo! om du inte hört ryktet, så vill jag bara meddela att fröken larsson/yngste herr stenberg får sällskap av 2 st jonsson imorrn. ska bli kul att träffa dig =)

Anonym sa...

Jaha nej det har jag inte hört vad bra att du hojta för
jag har inte så mycket kaffe, ordnar jag det. Vad kul då ses vi i morgon/Frida

sofie sa...

oh men jag behöver inget kaffe. min mage kajkar av kaffe.

Inreda Mera Hemma sa...

Jasså vad ovärt, men jag behöver kaffe både morgon och eftermiddag så jag måste fylla på 

Anonym sa...

Men så konstigt, får du inte vara sjukskriven längre....? Eftersom att du är beordrad sängläge borde du ju få vara sjukskriven. Hoppas att du har det bra annars. /Erika

Dessie sa...

Hej hopp! Nu ville jag bara inflika en till sak som du får bli förvirrad av. =) Om du får barn för tidigt så kan du få ännu en ersättning innan din föräldrapeng kickar in.. en slags "prematur-peng". Jag fick hjälpa syster liten att fixa den då Kevin kom.. men jag vet inte hur mycket för tidigt man måste få för att den ska gälla. Kram

Inreda Mera Hemma sa...

Jag är sjukskriven till 30/4 sen räknas inte barnet som förtidigt född, antar jag, Så jag söker havandsskapspeng from då. Orolig bara över alla papper och all tid detta tar.Jag vill inte bli utan pengar i månader. För luft betalar inte mina räkningar:-S