lördag 10 april 2010

Crepy...

Har ikväll sett filmen Orphan som handlar om...

Paret Kate och John Coleman har haft en del problem i sitt förhållande, och försöker nu desperat att komma över sorgen efter att deras tredje barn var dödfödd. På grund av komplikationer kan Kate heller inte få fler barn. De bestämmer sig därför för att adoptera ett barn, och efter ett besök på ett barnhem i närheten fastnar de för den söta och charmiga nioåriga flickan Esther, som ursprungligen kommer från Ryssland och som haft en jobbig tillvaro där hennes förra fosterfamilj dog i en tragisk brand. Hon verkar ändå ha klarat sig utan större skador, och verkar mogen för sin ålder. Kate och John adopterar henne, och tar snart med henne hem till resten av familjen; deras döva sexåriga dotter Max och hennes storebror Daniel. Daniel verkar förvisso inte särskilt förtjust i sin nya syster, men i övrigt anpassar Esther sig snart till sin nya familj. Men snart börjar alltför oförklarliga händelser att inträffa, då barnhemsföreståndaren blir brutalt ihjälslagen strax efter besöket hos familjen. Och att en av Esthers klasskompisar ramlar på lekparken. Och det faktum att Esther alltid verkar vara i närheten när skumma saker inträffar. Snart börjar Kate att ana oråd och misstänker att något inte är som det ska med deras nya adoptivdotter...


Filmen var bra, lite förutsägbar men ändå inte, spännande så jag fick hjärtklappning sammandragningar & rysningar.
Sen kommer jag inte att döpa mitt barn till Esther efter sett den. Se den!

2 kommentarer:

sofie sa...

åh fy vilken läskig idé. jag vågar INTE!

Dessie sa...

Jo jag har åxå sett den, jätteobehaglig tycker jag! Tyckte också att den var förutsägbar tills slutet totalt förvånade mig! =) Kram