måndag 5 april 2010

Måndag dag 23

Godmorgon

Kan vara sista dagen i umeå i dag, kanske åker jag hem i morgon, kanske för att jag inte vet helt 100% men enligt läkarna så ska jag få åka till Skellefteå, men det beror på vad dom säger & ja. Så men jag kommer ändå att bli besviken om jag inte få åka hem. Det går inte komma i från.

Jag har inte sovit i natt, en bebis har skrikit HELA natten, problemet är att nyblivna mammor inte håller sig på rummet utan går i korridoren utanför och ja då kan man inte sova.

Jag har inte lika ont i nacken, känns bra jag hoppas det vänder nu. Ska ju ändå ligga i 2 veckor till. 13 dagar för att vara exakt...
Men jag hoppas jag får göra det hemma hemma.

Har just ätit frukost & ser lite på nyhetsmorgon. Frukosten här är helt gudomligt god. Det finns allt. Som  Hotellfrukost. Inte fel, kommer att sakna det. Det kanske är det enda jag kommer att sakna med lassarettet & alla fina människor som jobbar här:-D

Jag skulle vilja dissa en grej (som jag inte trodde att den skulle vara så dålig)och det är städningen av rummen. Dom som städar vill jag dissa. Det är hur dammigt som helst här inne. Sen är ventilen på toan igentäppt av mögel & damm. När dom städar så sveper dom över golvet byter soper och diskar handfaten med en diskborste och tar toan. När man sveper som dom gör över golven så ligger allt damm kvar i hörnen. I ett hörn ligger det krossat glas+damm. Det har legat där länge, före min tid i detta rum. Jag förstår som inte grejen, med att fis städa som dom göra, det är ju löjligt. Att ens kalla det städa, kan låter hårt men jag tycker verkligen att dom inte gör sitt jobb, vad hände med en dammsugare, rengöra ventilerna?? Så att ren luft kan komma in?( likadant i 4 rum, då jag har bott runt lite) Stor diss! ( men jag kanske har missat dom kanske inte ska städa mera, är det så ber jag om ursäkt)

Idag så ska jag inte göra så mycket, se sista avsnittet på Sex & The city boxen, se lite tv. Ikväll ska jag se AIK. Sen vänta in morgondagen.

Godmorgon

4 kommentarer:

Anonym sa...

Håller tummarna för att det blir sista dagen i Umeå!! =)

Lina sa...

Jag med!!! :D

Emma i Dimashq sa...

Och det ar ju dessutom pa ett sjukhus = annu viktigare att stada! Inte for att bb ar bacilligt, men anda. Jag tycker helt klart att du ska saga till.

Och vadda, grattis till nastan hemgang! Tjohoo! Haller tummarna for att det blir sa!

Kram

Anonym sa...

Tacknu håller vi tummarna. Jag tror inte jag vågar säga till om städningen känns "gnälligt" av mig? Jag ska lägga upp lite bilder får se, jag kanske överreagerar??