måndag 26 april 2010

Otryggheten

Sovit dåligt i natt, vakna av att Maud sparka på mig under täcket och tyckte jag skulle flytta på mig, snäll som jag är flytta jag mig och gav henne täcket, jag tog filten.



Väntar på samtal från försäkringskassan, min sjukskrivning slutar på lördag och då måste jag ordna med havandeskaps peng, sen tänkte jag kolla om jag får några pengar?? Min sjukskrivning var inte självklar, dom ringde förra veckan och fråga varför jag låg på nus i Umeå och massa annat, jag svara att jag åkte in med prematura värkar i v.29 och att bebisen var på väg ut. Det stod även i sjukintyget. Och att jag hade sängläge, tragiskt är vad det är. Hela grejen. Finns ingen trygghet i vårat sk välfärds Sverige, den är borta. Och jag är ju inte ensam. Trodde aldrig att det här kunde hända i trygga sverige. Finns inget tryggt Sverige


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: