torsdag 15 april 2010

Härliga torsdag

Godmorgon


Kaffebryggaren är igång och vi har just kommit från lassarettet, sista ultraljud blev det, allt ser jättebra ut. Cervix såg inte alls påverkad ut och jag är inte öppen, det är ju helt otroligt. Nu ska jag ändå ta det lungt ligga ta mina sprutor sen söndag får jag börja mobilisera mig mera. Bra jobbat av mig och lillan vi verkar ha gjort det omöjliga. Något som ingen annan sett förut. Vi är ett bra team
I övrigt så var det bra med fostervatten, flödet i navelsträng normalt, hjärtljud bra. Och nu väger hon 2400 gr.

Från och med måndag blir det mer som vanligt jag bokar tid hos barnmorskan, tar en liten prommis... hoppas på att jag får vara gravid ett tag till.

Idag blir det en stund i solen lite pyssel och lite vila. Ikväll kommer bror och pappa för att hjälpa till med hallen och lilltoa.


-- Post From My iPhone

2 kommentarer:

Sofia sa...

Du ska se att det går bra! Har en bekant som åkte in i vecka 28 och blev precis som du ordinerad sängläge. Det slutade med att barnet kom två veckor för sent och då med kejsarsnitt för att ungen trivdes så bra! =)

Kram kram

Inreda Mera Hemma sa...

Ja något kejsarsnitt vill absolut inte göra då blir jag ledsen, men huvudet ner så det är bra hoppas hon kommer om 2 veckor det skulle vara perfamen välja får jag inte göra