måndag 21 december 2009

Rocky Road

I går så hade Lina med sig Rocky Road & jag brukar vanligtvis inte tåla  choklad så bra, men dessa kan jag äta utan problem, det är ett mirakel, jag är tacksam för att Lina lämnade några kvar för jag mumsar på dom nu. Tror jag ska baka dom också, kanske ge bort lite??? Goda är dom.


Här kommer receptet:

Förberedelsetid: 10 min
Färdigt på: 40 min
Ingredienser

12 kakor

 
600 g mörk kvalitetschoklad 70 %
2 påsar dumlekola
2 nävar mini marshmallows
3 dl salta jordnötter
1 dl skalade pistagenötter

 

 Gör så här:

 
1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten)
2. Blanda samtliga ingredienser.
3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.
4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.

 
Leilas recept

Inga kommentarer: