tisdag 29 december 2009

Frukost- ett av dom viktiga målen

Godmorgon!

Hade tänkt sova lite längre i dag, men jag drömde sådana mardrömmer så jag pallra mig upp. Jag drömde att jag blev kidnappad & krockade och jag massa hemska saker, det var inte kul.


Nu sitter jag med en rejäl frukost, en skål A-fil, 2 wasa havre med koktskinka och gurka & en kopp te, bästa måltiden eller ja viktigast. Många slavar med frukosten & det förstår jag inte? När du äter frukost så startar du din förbränning & fyller på din energi. Kan det bli bättre start på dagen? Jag hoppar ALDRIG något mål, har inte gjort på flera år. Det är A & O då man vill må bra & hålla vikten. Fuska aldrig & banta aldrig. Jag äter också kvällfika har gjort i flera år. Var 3.e timmen helt enkelt. Mat frukt mat frukt osv.
(Ät INTE Yogurt till frukost, det är en sockerfälla, ät ekologiskt A-fil med färska bär, bäst för magen. & hårdbröd)

Idag ska jag vara hemmavid. Sitter nu i mjukisdress och har plner på det hela dagen. Ska pyssla & bara vara. Ikväll ska vi kanske gå på bio & äta ute:-D

4 kommentarer:

Anna B sa...

Ett lite tips bara... Jag som har en extrem järnbrist just nu (vet ju dock inte om du har det, men...:-) ), har fått veta att mjölkprodukter, kaffe o te försämrar järnupptaget... Dock är ju just mjölk bra till mycket annat. Man måste ju få i sig tillräckligt med kalk.

Men om du drabbas av järnbrist kan det vara något att tänka på kanske...

Inreda Mera Hemma sa...

Nej ingen järnbrist & kalcium måste man få i sig annars blir det brist på det:-D

Dessie sa...

Ät mycket vitamin C! Det hjälper kroppen att ta upp järnet. Och om du äter något som innehåller järn så kan du ju satsa på det typ till middagen och se till att inte dricka mjölk till just då. Typ att satsa på kalcium på morgonen, järnet på kvällen. Och så håller vi tummarna för att du slipper äta tillskott av järn även senare i graviditeten. =) Massa kramar.

Frida sa...

Jo det äts för fulla muggar och har ätit extra vitaminer i över ett år så det är nog lungt:-D