lördag 12 december 2009

När saker & ting faller på plats



Godmorgon

Jag vakna med en nackspärr som heter duga, och min nacke är tillbaka där den var för ca 9 månader sen då börja jag med spikmattan och smärtan försvann. Nu vet jag inte hur jag ska lösa det !?!? Någon som har en idé?

Jag skjutsa sambo i morse till jobb bilen, sen så när jag kom hem satt jag på te, stöka in gårdagens disk i maskin som blev full. När jag då ska till och stänga den så rasar givetvis hela skiten & det är glas över allt och diskmaskins delar överallt, suck för det är ju inte första gången det händer, sen att det gick sönder glas det var inte heller så kul. Jag drar en ramsa eller två och blir arg, arg för att våra vitvaror är JÄVLA kassa att det får mig att börja gråta mest för dom är också dyra att köpa nya. Är det inte diskmaskinen så är det tvättmaskinen är det inte den så är det frysen. Lösning köpa nytt ?? Ja sen men inte nu, men det är det jag spara till nu vitvaror och kamera. Diskmaskinen går inte att dra ut korgarna på då rasar den dvs korgarna hoppar ur. Ovärt ja men lite , men det går ju leva med. Sen så äter jag frukost i lugn och ro och försöker andas. Sen bestämmer jag mig för att ringa ComHem och ordna så att TV funkar, och det var hur enkelt som helst, vi skulle ha ringt i går men i stället valde vi att ordna med det i 4 timmar. Ovärt men ja lite. Det tog 10 minuter så nu har vi 99 kanaler.

Glad blev jag att det så då sätter jag ingång att baka en mjukpepparkaka. När jag är klar ska jag ta sockerkasformen, som jag inte hittar kom på att den ligger nerpackad i en låda på vinden. Börjar bege mig dit och drar ner stegen som är i 2 delar och min hand kläms i mellan. AJ, men jag hittar formen direkt tack och lov och beger mig åter till baket.

Så nu är diskmaskinen full i disk , korgar på plats, kakan i ugnen, kaffet klart & TV igång, saker och ting har falltit på plats och ordnat till sig. Då blir saker som att min hand har svullnat lite extra, att jag måste stöka ur den trasig diskmaskinen sen, en bagatell för saker och ting har fallit på plats

Godmorgon på er

Inga kommentarer: