torsdag 31 december 2009

Min Nyårskrönika 2009

Snart är 2009 slut & vi kan lämna det bakom oss, med massa nya stjärnor som Eddie Hugo Morgan Assar
& Charlie. 2010 så kommer det fler stjärnor:-D

Årets Program- Desperate Housewives:-D

Årets tidning- Amelia, helt klart BÄST

Årets snackis- Tiger Woods, vad f-n? det är inte okej någonstans vad han har gjort. Hoppas han straffas rejält & skäms.


Årets citat: Danny i EMD om deras arbete med dom hemlösa; Allt dom behöver är ett leende
(han menade nog kanske inte så?!)

Årets mat skandal- Grisarnas DÅLIGA behandling. Skämmes grisbönder. Inför STORA böter


Årets chock- All snö som kom, och fortfarande kommer. Helt vansinnigt!

Årets pryl- SPIKMATTAN åhh lord thank You!

Årets sjukdom- Svininfluensan, jag slapp den och vaccinerade mig som majoriten av Sveriges befolkning, men många i min närhet drabbades av den & det är en sjukdom som man INTE vill drabbas av.
Årets mest otippade kändispar- Fadde & bonde Susann?

Årets Snackis- Hollywood fruars Anna Anka, vem vet inte vem hon är, vem har inte en åsikt? Jag vet vem hon är och min åsikt är Vem bryr sig ? Och varför får hon TV-tid? Vem ser på henne? Inte jag

Årets Comeback- Whitney Houston efter många år i knarkträsket & fast med Bobby Brown som inte alla gånger ryktas ha varit så snäll.

Årets uppmaning- Att vi ska SLUTA sola solarium, det är mycket farligt. Jag har redan förstått det och inte solat på 2 år nu & ska inte lägga mig i ett.


Årets trend- Paljetter, ja köpte en klänning och rev sönder mina armar, fint men fruktansvärt oskönt, jag satsar heldre mina slantar på en kavaj eller jacka med paljetter:-D

Årets Tävling- Miss Plastic, ja du hörde rätt. Kvalifikation att du har opererat dig. Något vi borde hylla eller lägga ner till nästa år? Lägga ner säger jag.


Årets inköp- För mig så är det huset:-D

Årets sajt- http://www.tradera.com/


Årets Bluff- Grönt te, som vi alla har druckit detta påstådda nyttiga te, men ack så fel vi hade det innehöll typ 16 bekämningsmedel . Jag slängde allt mitt gröna te & väntar ännu på att något nyttigt ska lanseras.






Årets mode skandal- Ralph laurens retucherade bilder på modeller, där alla såg ut som 10 åringar i kropparna och hela världens skrek till. Modellen fick sedan sparken för att hon var för tjock. Vart är modevärlden på väg?




Årets makeover- Amy Winehouse, gick från planka till !?!? Snyggt? Nja men avgör själv? 400.000 sägs det i alla fall ha kostat. Tycker helldre hon borde ha satsat på nya kläder & nytt smink kanske?



Årets Idrotts Stjärna- Robin Söderling


Årets Bröllop- Sandra & Jocke helt klart, finaste:-D

Årets Låt- Beyonce - Halo


Årets Film- Twilight säger väl halva världen, men jag säger Baksmällan


Årets Skandal- Pappan som efter flera år misshandel av sin 4åriga styvson åker dit, han ska ha låtit pojken dricka sitt urin, hällt någon slags syra i ögat på pojken & slagit honom. Familjen bodde i närheten av Skellefteå och det anmäldes redan i vår/somras, tänk om det togs på allvar då, hade mardrömmen tagit slut där, kanske? Det är sådana människor som ska sitta bakom lås & bom resten av livet & straffas likvärdigt som dom straffat andra.

Årets upptäckt- Spikmattan ÄLSKAR den!

Årets biofilm- Stieg larssons Filmer helt magiskt bra

Årets fest- Kräftskivan i sept i burvik


I Övrigt så gick Skellefteå Kommun 2,2 miljoner +++ i kassan. Nästa år kan vi se framemot val , förhoppningsvis någon slags förändring så vi slipper se Maud Olofssons fejja. Det kommer att födas massa bebisar. Hela 4 av mina vänner ska ha en liten. Jag längtar, men mest efter våran så klart. Jag ska vara mamma ledig, men inleder året med att läsa en kurs i Neuropsykiatri som jag verkligen ser framemot. Gott NYTT År alla !

Inga kommentarer: