måndag 21 januari 2008

Nytt i skåparna bland fin porslinet

Gokväll

Massa fika har just intagits & en hel del fina presenter har vi fått:

















Kosta boda Mine glas 4 st , ( nu 12 stycken i skåparna) Nu ska dom stora glasen börjas samlas på...













Eva SOLO Kadelaber









Marimekko skål i klar glas , nu 3 stycken i mina skåp








Underställ så att jag inte fryser, en mycket bra present





Presentkort på H&M



Lasse Åberg whiskey glas 2 stycken, nu 12 stycken i skåparna


Ni som inte redan vet det är är jag inte lite fina porslinet tjej. Jag börja samla på servis när jag var ganska ung & valde då denna rörstrands serie



Det har resulterat i efter några års samlande 12 stora tallrikar 12 assietter, 12 djupa, 12 tekoppar med fat, & en mjölkkanna & mera ska det bli. ( färger blå & duvblå) Höganäs finns också i skåpen 6 tallrikar, 6 assietter & 8 kaffekoppar i färgerna svart & petrolgrön/blå






Sen så gillar jag också Stelton kannan , denna finns också i mitt skåp i rött, håller kaffet varmt

Kaffemuggarna som finns i skåparna är höganäs, ikea & rörstrands berömda filippa K muggar
Ja varför ska man ha så mycket porslin kanske ni tycker ? Spelar väl inge roll om det är ikea eller rörstrand? JA kanske inte, men för mig det något viktigt , jag gillar... Det gjorde jag inte från början men min mamma tyckte jag skulle börja samla och jag ångrar mig verkligen inte... Så har ni ingen fin servis börja samla

Gokväll

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis gumman!! hoppas du får en bra dag. Tack för dina gulliga inlägg på bloggen =) Det går fint här i Östersund. Men visst kommer jag att längta hem också. Kram