onsdag 30 januari 2008

En dag i soffan...

Gokväll
Ännu ett inlägg i dag av sjuka jag, uttråkad är jag till fullo, i morrn tror jag att jag är frisk...*ber en snabb bön*

Ja i dag i soffan har jag sett massa skräp tv, bland annat. Men ett program jag tycker är helt okej är ju Oprah. Ibland är det intressant, ibland inte. Jag kan inte påstå att jag är ett big fan av amerikaner. Men i alla fall i dag så handlade programmet om inredning, om en familj var hus inte var om inrett på över 10 år, så det var kirsh kirsh överallt, too much var ett ord som kom upp. & det var det absolut. Det såg inte bra ut, heltäckningsmattor, spetsgardiner, torkade blommor, fula tavlor. Då kopplades Nate Berkus in, en designer som skulle göra det finare, nja så fint blev det inte. Grönt tak, ny beige heltäckningsmatta, ful soffa gilla inte. Men det jag tänkte på är att amerikaner har verkligen en speciellt stil, träslaget är ofta mörkt, gärna heltäckningsmattor, stora skåpar, & gärna lite mot det extrema hållet. Här nedan följer inrednings uppdrag som Nate skapat: Allt är givetvis inte fult. Han gav några bra tips, som att för att höja takhöjden i ett rum så det ser högre ut i tak. & jag måste säga han är duktigt så kolla gärna in hans hemsida med blogg eller http://www.oprah.com/ med hans tips, alla är inte USAiga:-)


dags för en kopp te & sängen tror jag...

Godnatt

Inga kommentarer: