tisdag 8 januari 2008

Godmorgon 5.35

5.35 ringde klockan påjobbet då var det dags att vakna, nu är kl 9.16 och jag hr just kommit hem efter 17 h jobb.

Inte så trött bara lite, jag jobbar just nu heltid, och tror & hoppas det håller i sig, jag har en garanterad tjänst på 50%.

Bätter än inget. Sökte ett jobb dag men det gick inte så bra ansökningstden hade gått ut & jag hade tänkt dom kanske kunde göra ett undantag, men inte det. Jag får u söka jobb inom kommunenoch det har jag ej fått tidigare, så det är positivt, men ändå en dum regel.


Som ni läser i NV i dag så är jag 1 av 500 så får fast inom kommunen. Tycker att dom borde göra om systemet, dom flesta av oss får en deltid, få en heltid & A kassorna sätter stopp för stämpling upp till heltid vilket gör att man i värsta fall kan få klara sig på 50% och vem gör det?


Nu är jag ledig tills i morgon kl 20.00 då jobbar jag journatt igen, jag har mycket jour nätter just nu, bara :-)


Ikväll hade jag tänkte umgås med emma & sandra, jag hoppas att vi kanske ska gå på ockey eller se film och surra....


I dag blir det träning & lite städ...


Godmorgon

2 kommentarer:

Frillan sa...

Oroa dig inte Frida, du kommer säkert aldrig bara få jobba 50%. Av egen erfarenhet gällandes jobb inom kommunen så finns det alltid lediga rader som gör att man kan jobba upp sig till heltid om man vill. =)

Anonym sa...

Ska vi säga 12.oo på Torsdag? Vad skoj =)
Kram