lördag 1 december 2007

Städ dag 2


God eftermiddag!


Städdag 2 inleddes i morse, i går hann jag en hel del, köket + en del av toan & alla fönster, och i dag tog jag elementen med tandborste... Största delen är städad, men en del kvar.


Jag har städat ur och hjälpt till att städa ur en hel del lägenheter under åren:


1:a boendet på Nygatan år 2000

Brandellssväg- mögellägenheten

Uppfinnarvägen

Lillhemsvägen

Huset i Avan

Pappas Fasters lägenhet vid ett flertal tillfällen

Emma Lus lägenhet ( och Lindas) kanalgatan

Storgatan

Emma Lus ( daniels lägenhet på Storgatan)

Pulkstigen mickes fd hus

Lassarettsvägen 42B

Pappa & Ullas lägenhet på norrbölegatan 9


Ja så lång blev ju inte listan... 12 stycken


Man lär sig städa under tiden, speciellt att torka fönster och torka ut ugnar jag kan nog nästan kalla mig en expert på området. Vintertid kan det vara lite knepigt men med spolarvätska går det bättre

Fläktar är värst & ugnsplåtar för dom blir aldrig rena, hur mycket man än skrubbar... känns det som..


Ett annat mysterium är just nu ett skåp i vårat kök som det är någon slags vatten i, jag torka bort det i går kväll & i natt har ett glas blivit halvt fullt, nu tänker ni vattenskada, men dom hittar inget. Det blev ju lite halvpanik så motorsåg fram och andra diverse grejor har använts för att hitta ev fukt, inget har ännu hittats....


Nu ska jag hoppa in i duschen sen iväg till Lund & passa Maja & Konrad. Så det blir lek hela kvällen, Micke ska väl också hjälpa men ska på hockey först.


Nä in i duschen och duscha bort allt damm.. i morgon ska jag till staden umeå


Ha en trevlig lördag alla!





Inga kommentarer: