söndag 14 mars 2010

Nya besked

Vårt rum


Har nu på morgonen kollat kurvan på bebisen och mina sammandragningar, efter det kom läkaren förbi och gav lite positiva besked, det går åt rätt håll, dom är nöjda att det lugnat ned sig. Jag är nu sjukskriven resten av graviditeten. Med sängläge


mestadels, om det fortsätter åt rätt håll får jag gå lite i morgon, inte bara ligga. Men nu får jag bara gå till toan , dvs 3 meter.
Vi kanske får åka hem i morgon och ha uppföljning i skellefteå.

Men vad som helst kan hända jag är i stor risk att föda tidigt och därav sängläget.

Barnmorskan sa nyss innan hon gick, tryck på larmet om det är något och ditt vatten går

Vi har tuffa veckor framför oss och att jag JAG ska vara sängliggandes till maj?!? Blir tufft men klart det går. Jag får dirigera och nära och kära får hjälpa till lite extra med mat och annat.

Nu är det snart lunch sen blir det att se en film. Längtar hem och att få gå ut, men snart så.

Kram

- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Umeå lassarett

1 kommentar:

Emma sa...

Ååååå jag kan hjälpa!!!! Vad bra att det går åt rätt håll, tänker på er heeela tiden!!!