fredag 26 mars 2010

Livets funderingar, mina funderingar

Jag funderar mycket över livet och varför det blivit så här, det finns ingen förklaring till att jag ligger här, jag har inte jobbat för mycket eller stressat på. Hade varit skönt att veta. Kommer det här att påverka mig i framtiden, nästa gång jag blir med barn??
Förmodligen inte, jag glömmer nog. Det finns ju 1 anledning att jag ligger här och det är min älskade tjej i magen.

Att ligga i en säng i nu snart 14 dagar är jävligt tufft psykiskt. Med vetskap om att jag förmodligen ska ligga 16 dagar till, jag vet att jag inte ska tänka så men det är svårt att låta bli. Jag är snart halv vägs ...

Min vardag består av...
vakna, CTG kurva frukost
toabestyr
ser på TV4 fram till 12 äter lunch
stänger av tv då riskförlossningar visas slår på datorn eller pysslar med smycken.
äter middag vid 17 slår på tv
Ctg kurva och medicin, sen godnatt

Visst har jag roligt???

Jag längtar ut, andas frisk luft och att bara gå. Känns ibland som jag är fången i mitt eget rum, då fönstren inte går öppna och jag får endast gå på toa, det är 2,5 meter dit.

Jag är oftast glad och tänker positivt, inte just nu. Men oftast.

Men livet är inte alltid så enkelt, inte just nu


- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

Stina Johansson sa...

Vet du vad Frida!!!
Jag ser upp till dig!
Följer din blogg flera gånger om dagen.
Jag finns ju inte allt för långt från NUS så säg till om det är något jag kan göra för dig. Ställer mer än gärna upp för din situation just nu är inte lätt men jag lovar...det kommer att bli bättre;)

Anonym sa...

Så fint skrivet! Du gör det så sjukt bra ska du veta och jag beundrar din styrka!

Tusen kramar från Elisabeth

Inreda Mera Hemma sa...

Vad fina ni är, ja det går upp och ner men upp för det mesta, klart jag fixar detta. Kram