måndag 15 mars 2010

1 timme i taget....




Läkaren tittade just förbi och gjort ett nytt ultraljud, och läget är som i fredags hinnan buktar ut och risk att vattnet går finns. Jag får inte gå ut måste ligga still. Bebisen ligger med huvudet neråt och är väl redo. Det tycker läkarna är bra för då behöver det inte bli kejsarsnitt.

Känsla: att vi blir i Umeå ett tag och att vi snart kanske blir föräldrar. Trodde i morse att det var lungt och att vi skulle få åka hem. Men som sagt en timme i taget. Jag är redo att föda och bli mamma.

Nu är det verkligen 1 timme i taget


- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Umeå lassarett

6 kommentarer:

Emma sa...

Oj oj, trodde det hade lugnat ner sig.. men icke. Bra att bebben ligger neråt =). Följer bloggen slaviskt nu. Tänker på er hela tiden!!!! PUSS

Anonym sa...

Åh jag får gåshud när jag läser att du är redo att bli mamma! Så himla fint! :)

Du kan väl höra av dig om du vill ha besök om du blir långvarig?

Kram Elisabeth

Anonym sa...

hej, gmman, tänker mycket på dig och det är så betryggande tanke att du/ni är på helt rätt ställe och har så mycket bra folk runt om dig, innom kort är du mamma till en helt ny liten krabat och det är helt fantastiskt, skickar massor med kramar // emma fu

Inreda Mera Hemma sa...

Jag trodde också att det lugnat ner sig och det har det väl på ett sätt men ja. Jag är verkligen redo och lyssnar helt på min kropp. Nu ska jag ut på lite äventyr i rullstolen:-)Kram på er fina vänner

Anna Åberg sa...

Jag tror inte att du kommer att måsta ligga och vänta tills beräknat datum.... om hinnan buktar ut nu, kommer den nog inte att hålla alltför länge till... Jag gissar på att ni kommer att hålla er lilla i armarna i dagarna! Gud så spännande! Jag följer din blogg för att se hur det går för er! Kör försiktigt med rullstolen nu!! Kramar från mig!!

Lina sa...

Som du märker följer jag också din blogg slaviskt!!! ;) Känns tryggt och fantastiskt fint att du säger att du är redo!! Det tror jag att du är!! Det kommer att bli så bra när den lille kommer ut, tänk att du snart får träffa den lille och hålla h*n!

Massor med kramar!!