söndag 31 augusti 2008

Mitt livs dåligaste köp


Är min bärbara dator en HP, köpte den 2005 för 10.000 , den krascha efter 3 månader, skicka in den för lagning, var tvungen att skicka den till Stockholm, tog 3 månader, fick tillbaka bruka den ganska flitigt i ca 1 år, sen så blev så seg kracha igen, lämna in den kosta 1200:-, fick tillbaka med nytt virusprogramm men lika seg fortfarande, så den har stått still i princip i 1 år, har tagit fram den bara blivit irriterde att den tar 100 år på sig att starta upp, jag fick rådet att sätta in ny hårddisk för 1500:-, nej tack aldrig i livet. Nu är DVD brännaren Cdrom enheten gått sönder vad kan det kosta att laga 600-700:- ?? 2500:- för att fixa till den. Vad säger ni ska jag lägga utt 2500:- på en datorj...eln, jag har dessutom byggt upp ett litet hat till den under dessa år, att jag blir irri bara jag ser den...


Är det meningen i dag att grejor ska hålla typ så där... 3-4 år?? Vi köper nya "leksaker" för 10.000 ?? Vem har råd med det ?? JA inte då jag...Ska man tänka på miljön ??

Jag måste ha en ny dator och ja det är bara att punga upp med 8000:-, så ovärt. Jag blir så less... & ledsen för den delen...

Laga eller köpa nytt??? ( jag tror min bärbara för otur med sig)

5 kommentarer:

Sofia sa...

Köp nytt! Ingen idé att lägga ännu mer pengar på den datorn... den kommer ändå bara att hålla något år till och sen är den för gammal. Tyvärr görs ju de flesta prylarna med en begränsad livslängd nu för tiden... Det var annat när man hade en Nokia 5210! Den skulle säkert ha hållit än i dag...! =)
Kram

Anonym sa...

Köp ny, men du behöver ju inte lägga ut hela 8000:- nu för tiden. Du får ju en bra dator för typ 5000:- Kör på en sån!

Kram

Anonym sa...

Köp nytt och lämpa över den gamla bördan till mig ;-)

/Olle

Anonym sa...

tja frida,

vad du än gör, köp inte en PC igen. lägg lite extra, väl investerande pengar, på en Macbook istället. du kommer inte bli besviken och du kommer få en dator som inte krashar. bytte till mac för en månad sen och kan inte vara mer nöjd. lycka till med rökningen förresten.

http://www.apple.com/mac/

Inreda Mera Hemma sa...

Tack för all tips, nytt blir det då, men vad vet jag inte än...