torsdag 21 augusti 2008

I skellefteå finns det en BÄNK bara för Pensionärer, fråga CK Väktaren!



Vakna med tungt huvud i morse, som jag i går druckit 3 glas vin, så var ju inte fallet. Undrar om det är åskan i luften?
I går såg jag filmen försoning, den var inte bra, jag ger den + + av fem.



Försoning" utspelas i England 1935 och 13-åriga Briony kommer från en välbeställd familj. Hon har en livlig fantasi och tillbringar sin tid med att skriva små historier och pjäser. En dag blir hon vittne till en händelse som får hennes fantasi i gungning. Denna händelse blir bara början på en kedja med obehagliga saker som förändrar familjens liv för evigt




Läste ni NV i morse, Ungdomarna eller 17-20 åringar har både i går & i dag skrivit insändare. I går var det en 20 åring som uttala sig om vuxnas alkoholvanor, hon ifrågasatte varför man inte kunde avstå ett glas vin på helgen det finns ju alkoholfria alternativ. Hon tyckte att vi alla skulle skärpa oss och avstå. Ja tanken var god, men aldrig i livet. Nu dricker jag inte så ofta vin, men vin är gott och jag dricker inte för att få något rus utan för att det är gott, och om jag dricker 4 glas i Månaden så är jag Ingen alkoholist.. Jag hoppas hon en dag inser att bara för man gillar vin så är man ingen alkoholist, men självklart finns det dom som borde skärpa sig, men då kanske vi pratar 6 glas i veckan?
Sen var det annan insändare i NV inskickade av en 17 åring, som tycker att dom vuxna ska respektera dom yngre, jag håller helt med henne, hon drog 2 exempel, varav det ena var när dom satt på en bänk utanför Claes Ohlsson och en väktare kommer och säger åt dom att flytta på dig för bänken är till för pensionärer, alla tre tittar runt och ser INGA pensionärer. Varför skulle dom flytta på sig?? Hade väktaren lite att göra? Så han var tvungen att provocera någon?? Eller är det så att dom har en bänk utan för Claes Ohlsson där bara pensionärer får sitta???
Kan vi inte alla när vi går förbi Claes Ohlsson sätta oss ner på bänken och testa??? Och kommer väktaren kan vi väl fråga han?? Är det så att bänken är till för pensionärer?? Om ungdomar vill vila benen då? Om en höggravid kvinna vill sätta sig ner och vila? Om jag som har ont i foten ibland behöver sätta mig ner? Då får man inte det pga av pensionärerna??
Märkligt
Godmorgon

Inga kommentarer: