onsdag 6 augusti 2008

1.8 mil i snabb fart...+ ett vak


Godmorgon


I går kväll, så blev det en motionrunda på cykel. Min sambo hade på sig sina inlines, han är en mycket van åkare med stavar som åker snabbt. Så när han fråga mig ska du följa med till medle och sen klutmark, sen hem? Ja men självklart tänkte jag, en baggis...


Njae så blev det inte riktigt kanske... Det gick väldigt snabbt och när vi var i Medle var jag rätt slut hade då tappat avståndet från 5 meter till 20 meter, cykla i kapp lagom till bron som går över till klutmark/Lund tappa avståndet igen efter från och höll tyvärr ett 20 meters avstånd till lejonströmsbron, då knappa jag in.

Där fick jag också uppleva en cool grej , en öring på 2-3 kg( Micke såg också därav så vet jag storleken) hoppa ca 30 cm upp & ner igen... Ett vak kallas det...Ja sen blev det raka vägen hem, då stretchade jag och åt lite hallon ur busken...

Måste säga att jag var ganska slut, men målet är väl 1-2 sådana turer i veckan. Ja vi får se... 1.8 mil är ungefär runda jag cykla..




Läste en artikel nu på Aftonbladet, läs den här om skojare som lurar folk på blocket. Och vad jag har hört så finns det en skojare här i stan som lever på detta. Pga att han fick sparken från sitt förra jobb. Ja hans namn vet jag men det känns inte rätt att skriva det här. Anledning jag vet det är för att han har försökt begå stöld ganska nyligt härom i krokarna. Så tänk en extra gång du handlar på blocket, försäkra dig om att det inte är stöldgods. För då åker du själv dit.


I dag så ska jag fika med massa damer:-) Sen ska jag på kalas igen uti Risböle.


Jag har berättade att jag varit runt på loppis i sommar, då köpte jag en börs, mycket för att jag hade 20:- och skulle fylla ut så jag köpte för 20:-, pga växel, denna börs som jag då köpte för 5 kr... La jag ut på tradera... 155:- är det uppe i nu... kolla själv

Godmorgon

Inga kommentarer: