söndag 3 augusti 2008

Dyra matvanor?

Godmorgon
Vaknade utvilad efter ha sovit mycket gott. Handlade god söndasgfrukost i går, så det blev färsk bröd, grönt te & ägg . Inte varje dag det blir färsk bröd, jag nöjer mig med te & havreknäck. Fast det slank ner en havreknäck i morse. Det är som dagens måste.

I dag så ska kyl & frys fyllas på. & det ska storhandlas. Vi åker då på willys som säkert många andra. Varför willys då?

Billigast & Bäst. Förra året så hade vi vannsinngt dyra matkostnader, ( då storhandlade vi bara på ICA Maxi/Coop) Då sparade vi alla kvitton i en pärm & skrev upp månad för månad vad vi handla för. Det resulterade i att vi bytte affär till willys & sänkte våra kostnader med 1000:-. Så låt er inte luras av ICA Maxi storköpspriser. BYT ! Det lönar sig;-)

I dag åker min kära vän Sandra till Stockholm, jag är mäkta avis... hade gärna åkt med, men det är lite anat jag prioriterar just nu... Jag satsar på den 10 Oktober i stället.

Ska även en sväng på stan i dag & handla nå behövligt grejs... Sen ska en kund ttta förbi och hämta smycke inför hennes bröllop som nu är färdiga...
Nä nu ska jag hoppas i kläderna så något blir gjort i dag:-)
Godmorgon

Inga kommentarer: