söndag 2 mars 2008

Sovmorgon

Godmorgon

Har nyss klivit upp, inte alls bakis. Hade laddat i kylskåpet med bakis mat, fanta, nybakade baugetter, kycklingröra & sallad. Mums... var det .

Igår vid 13.45 styrde jag mot ladan, 14.10 stod jag inne på ståplats. 15.00 vid pucksläppet gick brandlarmet, för att någon smarting tänt en rökbomb. Så då gick brandlarmet varmt & i högtalaren sades att alla skulle gå ut. Tror ni att folk rörde på sig? Nej , utan när man själv börja säga gå då, & andra öra trycka på då rörde folk på sig. Så om det hadebrunnit på riktigt så hade man nästan brunnit inne då för folk är så tröga i skallen. Går ett brandlarm så rör man på påkarna snabbt, inte står man väl kvar & hojtar & klappar. SKÄRPNING folk. Vi visste inte heller om det var så att rökbomben utlöst de, tänk om det brann i en ventil?


15.30 var matchen i gång mellan AIK - Luleå, & 1 perioden var inte så bra. Men 2 & 3 var bra, & AIK vann med 3-1 och säkrade därmed sin elitserieplats till 2008/2009:-) Känns väldigt bra. Jag tror Luleå & Brynäs får kvala. Men hade hoppats på Brynäs & Mora. Luleå tycker jag inte ska åka ur.


Jag skulle i alla fall vilja säga att jag tror AIK går till slutspel & att dom hamnar på en 5:e plats. Vad tror ni?

Efter matchen så var vi bjudna på middag hos Dane & Rebban, det bjöds på förrätt, varmrätt & efterrätt. & allt var super gott. Förätten var mozzarella ost, med tomat&lök. Sen mango/chutney kycklinggryta med klyftpotatis. Efterrätt bär &frukt i ugn med vitchoklad & vaniljglass till... Mums...

Sen var det plan att gå på krogen, men det dog som ut där, klockan blev 24, jag gäspa som en tok, Alla blev trötta.
Jag & Rebecka satte oss och läste igenom löneförhandlingspapper, tips & sånt. Snart är det dags för min del:-)
Känns lite trist i dag att jag inte pallra mig ut, för att fira det känns som tråkigt. Vi hade trevligt men jag hade vela gå ut & shejka... (hade säkert inte orkat) Är det så nu för tiden att man aldrig orkar , tråkfrida.

Nu ska jag lägga mig i soffan, blir en prommis sen in till stan & broarna runt.

Godmorgon

2 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Inreda Mera Hemma sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.