torsdag 13 mars 2008

Är du stolt Calle Johansson? Eller bara dum?

Gokväll!

Vilken match det blev, jag måste säga att AIK är så bra jag blir så stolt över deras spel & att dom visar HV71 att dom är med i matchen trots förlust. Domare Lärking förstörde tyvärr stora delar av matchen så den stundtals blev trist & halvdöd...

Jag måste erkänna att jag svor en del & blev riktigt irriterad när Martinen blev tacklad så han nästa tuppa av, blodet rann & Lärking dömde inget. Det var en solklar checking to the head, SOLKLAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Nu till det värsta, i pausen , byter vi kanal till studion canal plus & Där Calle Johansson & Arto är expertkommentatorer, dom tycker till om tackling. & Calle säger: Tacklingen var shysst, om jag hade gjort tacklingen hade jag varit Stolt.

STOLT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Är det helt j...pip i huvudet Calle.
Du är i sändning tusentals tittare, där är säkert en förebild för många 12 åringar som spelar hockey & du menar alltså att du skulle vara stolt över detta!!??? Stolt att ha skadat en annan spelare, Stolt över att blodet rinner. Stolt över att kanske ha gett honom en hjärnskakning. Stolt säger du!

Enligt Wikipedia ordet Stolt
Känsla av uppmuntran, man gläds över att få vara just den man är, eller för att man är delaktig i något.

Jag tycker att den kommentaren var katastrofalt dumt sagt & jag tycker inte att det är lämpligt att säga så i TV.

Självklart får man tacklas, men det finns en gräns. Och du Calle gick just över den, genom att lägga in ordet STOLT.

Tänk på våra ungdomarna. Oj så olämpligt & dumt sagt, eller vad tycker ni?

Inga kommentarer: