lördag 15 mars 2008

2 fika & en film

Godkväll



I dag blev det stan för hela slanten, först fika med Emma F på waynes, vi surra på om bebisar, husköp, kaffesorter och massa annat:-) Sen gick jag en snabbisstan sen för att träffa Anna på Calles, där blev det vatten & en bulle.

Efter mina 2 fikastunder var min plan att handla 2 grejor till middagen & eftersom jag hade ett paket från Panduro att hämta ut från Kvantum så åkte jag dit. Väl framme är det KÖ in till Kvantum för att parkera visar klockan 16.40 ca. Shit hinner jag tänka och byter fil lite osmidigt och kör till blomsterlandet för att parkera. 17.25 lämnar jag Kvantum med en påse chilisås, mjölk & bacon... ( middag=Flygande jacob) Så mitt tips är Handla aldrig på kvantum fredag mellan 14-19, om du inte gillar köer, mycket folk & sura tanter.



Ikväll mötte jag upp Anna på Hemma kväll, där hyrde vi Sprickan i Kristallen, en film baserade på boken med samma namn av författaren Cecilia von Krusenstjerna. Den var bra jag är ju en svensk film älskare. Ska börja läsa boken ikväll. Vi myste i soffan, tillsammans med fruktsallad & godis.
Jag passade också på att blondera mig lite , eller ljusa till det. Får se hur det blir när det torkar. Fick papper om ny jobbet i dag, & det känns spännande, mycket planering, utbilning mm från början oj så roligt:-) 17 dgr kvar...
Gokväll

Inga kommentarer: