måndag 17 mars 2008

Bekämpa Trafficking*** NOT FOR SALE***


Halsbandet ”Not for sale” till stöd för offer för människohandel Dangerous Goods har formgivit halsbandet “Not for sale”, som skänker vinsten till offer för människohandel. En insamlingsstiftelse för att stödja offer för människohandel startas och beräknas vara verksam från och med årskiftet 2007-2008.

Vilken klockren idé, & ett superfint halsband, jag tycker alla ska haka på & köpa detta halsband, jag & Dessie har redan beställt ett och dom släpps v.15, jag kan fortfarande plussa på min beställning så vill ni ha ett så hojta. Det kan bli ditt för endast 150:-.Jag står för frakten.
Människohandel pågår dygnet runt i hela världen. Till Sverige transporteras årligen hundratals kvinnor och barn för sexuellt slaveri. Vart och ett av dessa fall innebär en personlig tragedi. Handeln med människor har en klar koppling till andra former av internationell organiserad brottslighet, såsom narkotika – och vapenhandel. Samverkan mot Trafficking har till uppgift att med gemensamma krafter motverka människohandeln.Som ett led i kampen mot människohandeln har Dangerous Goods formgivit smycket ”Not for sale”. Detta till förmån för brottsoffer utsatta för människohandel. Minimum 60 kr av varje sålt smycke kommer att gå till en fond som startas av Samverkan Mot Trafficking och avsikten är att, i första hand, göra insatser där samhällets resurser inte räcker till. Det kan handla om mammor utsatta för människohandel, som stannar i Sverige en längre tid för att vittna. Hemma väntar kanske ett eller flera barn. Här behövs ofta omedelbar hjälp, såsom mat och kläder. Konkreta insatser kan vara avgörande för att de utsatta kvinnorna skall få kraft till att återta kontrollen över sina liv.
Du kan också hjälpa till genom att handla smycket

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill ha ett!! =)

Inreda Mera Hemma sa...

Då skriver jag ett på dig med:-)

Anonym sa...

jag vill ha ett!