söndag 12 oktober 2008

Söndagsmorgon


Godmorgon

Jag har tillbringad min ledig söndag i soffan. Har kollat in nyhetsmorgon på TV4 med Tilde. Det handlade större delen om finanskrisen och hur allvarlig den egentligen är, det är allvarligt. Jag oroar mig, och jag är tack och lov utan lån. Experterna spår att nästa år bli tuffare att 50.000 förlorar jobben. Man ska inte oroa sig om man har jobb & klarar lånen med Bra marginal. Hur många därute klarar sina lån med bra marginal? Jag tror att det är en stor del av Sveriges befolkning som sitter med ont i magen. Och när det gäller jobben... mitt jobb sitter säkert och jag kommer inte att behöva byta. Men min sambo som är färdig CSN operatör nästa år... lite orolig är man...

Hoppas många pensionärer kolla på TV4 i morse om deras pension, den är SÄKER, man kan förlora nån hundring om man har varit Normal inkomsttagare. Regeringen garanterar ALLA en statlig pension.

Fortfarande efter detta program har jag inte grepp om saker och ting.. och det ska jag väl inte ha, det jag vet är att det kommer att bli tuffare, bostadspriserna kommer att sjunka, mera kommer att förlorar jobben... Hur stor del har USA i detta, Irakkriget??? Tankarna är många...

Idag blir det en lung söndag med lite träning och mys i soffan

Inga kommentarer: