torsdag 9 oktober 2008

Kris

Godmorgon
Sverige går igenom en liten kris, mest ekonomiskt, i förrgår sa Volvo upp 3500 anställda vilket inte är den första i raden av stora företag att varsla.
Regeringen säger i dag att dom går in med 1,5 miljarder till Arbetsförmedlingen. Det är ju bra men vart kommer dom där 1,5 miljarderna i från? Undrar jag...

Sverige är i kris och det är skrämmande, Swedbank höjde i går lånevillkoren ganska rejält, dom som köper hus för 1,6 miljoner MÅSTE har 160.000 i cash att lägga in. Vem har det?
Jag är glad att vi inte har köpt ett hus eller har stora lån... skulle nog ha blivit knapert med 1 som har jobb och 1 student. Men vad vet man, kan bara gissa.
Jag valde att flytta min pension till SWEDBANK, för 1 år sen. Alla pengar vilket är en stor summa pengar , i mina ögon, jag undrar hur dom mår? Om dom nu är bara några tusen kvar.... Jag lär ju märka då jag är 65 år.

Sverige är i stor Kris, men det finns ju länder som har det värre, Island exempelvis håller på att gå i konkurs.... Hur är det möjligt undrar jag ?

Ja nu ska jag lämna mitt morgonsvammel och tankar, jag steg upp tidigt i morse, ska vid 10.00 åka på gymet & träna, sen ska jag hämta upp Inger och vi ska äta lunch och shoppa lite.

Ikväll blir det hockey för hela slanten...

Godmorgon

Inga kommentarer: