måndag 13 oktober 2008

Effektiva måndag , Fridas HAT till Säljare


Godmorgon!


Vakna 7.30 i morse av ont i ryggen, har legat konstigt i natt. Min sambo hade drabbats av samma åkomma fast 10 ggr värre + nackspärr.

Mitt rygg ont gick dock över ganska snabbt och jag slet mig upp, åt frukost & läste tidningen. Sen packa jag väskan och drog på gymmet. Träna ben & kondition i 60 min, sen dusch och upp på Ica Maxi, där fynda jag lite billig mat sen hem och äta lunch. En väldigt effektiv morgon. En liten bagatell förstörde nästan min morgon eller fick mig då irriterad. Det cirkulerar 2 säljare som jobbar åt Phone house. Jag har träffat dom 1 gång på Coop, sa då snällt nej tack. Nu stod samma säljare på ICA Maxi och inledde med ringer du med Telia, Nej tack jag har inte tid svara jag. Men spring då säger han surt. Men håll käften jävla idiot tänkte jag. Ditt jobb är att sälja och vara trevlig. Om jag då snällt avböjer mig, så ska du inte kommentera det. Jag HATAR Säljare verkligen Hat det är ett stark ord jag vet men jag kan ärligt säga att jag avskyr dom som pesten. Ringer hela tiden trots att man har Nix, du får denna grej gratis, kostar inget. Jo frakten. Vill du få ett trosor hemskickat NEJ! NEJ NEJ sluta ring vi har Nix, då lägger dom på...

Vi var i Lund i går och hälsa på Lisa och Johan & barnen. Då när vi satt och fika så berätta jag någon historia om nån sur gubbe så hade fått ett utbrott på frasses om några bilar som stod felparkerad. Då använde jag ordet Gubbe ..Pip ar. Maja tyckte det var roligt och har nu lärt sig ett nytt ord Gubb pipar ( Gubbjävlar) Jag tyckte också det var roligt!

Min effektiva måndag fortsätter med en broarna runt och present koll på stan... Hoppas jag slipper träffa på Säljar pipar och Gubb pipar jag är så less:-)

Inga kommentarer: