onsdag 8 oktober 2008

Wedins i Graven

Godmorgon
När jag slog upp mina ögonen 8.15 så slog det mig att nya norran kommer i dag, jag klev upp satte på tekokarn och snegla på bordet där Norran låg, VF design tänkte jag. Ingen egen design vad trist. Men ändå kul med talåid format. Och älgen nääää det kändes väl som en diss??


Samtidigt som jag sneglar på NV så slår jag på Radion & Radio Rixs. Petra Mede är på besök. Jag har nog skrattat i 20 minuter. Petra Mede är komiker ni känner säkert igen henne??

Hon slog igenom för nått år sen, efter har dansat i massa herrans år. Ryggen pajade så hon sluta. Det var en bra idé tycker jag. Komiker är hennes melodi...


Sen fortsatte jag min radio lyssnar morgon och lyssnade lite på The Voice, där var Sanna Bråding gäst. Sanna har ju blivit jagad i Media och svartmålad för att hon knarkat. Och nu ska hon in i fängelse. Jag gillar Sanna & tycker att det är fel att hon ska hackas på. Ja hon gjorde en miss, hon knarka. Men hon har ju slutat nu. & hur många av alla kändisar och vanligt folk har knarkat då? Ja några stycken. Jag hör till dom som aldrig rört droger så jag vet inte hur det känns att prova ens. Jag kände inte för att prova när "alla andra" prövade. Jag höll mig till ciggen. Läs om Sannas liv här

Nu är Petra Mede tillbaka i Rixs morgonzoo studio hiihihihihihihii ( intervjun var slut för 10 minuter sen)
Ja maten och jag är ju som sagt inte polare, och sen december 2007 har jag inte var OK i magen. Så för ett tag sen bestämde jag mig att nu får det vara nog, nu är jag less. Jag tog tag i saken för ca 2 veckor sedan, jag har helt uteslutit:

*morötter

*Pizza

*Mjukt bröd

*Stek mat

*Mindre Gurka

*Öl

*Mindre ciggaretter

*Absolut INGET socker ( godis kakor bullar)

Nu har jag säkert glömt lite grann, är beroende av Wasa Havre, det blir ca 3 om dagen. Det var inget beroende men det är nog ett i dag. Wasan leder ju faktiskt över ciggen. Min mage gillar det här och jag mår mycket bättre. Så nu ska jag alltid göra så här, ja det är tråkigt att vara utan godis men så värt.... Att slippa ha ont i magen varje dag man äter något.


Nu ska jag gå broarna runt sen ska jag inta stan och köpa biljetter till i morgon. Jag köpte nya skor i går, som jag också fundera på dom en sväng hur jag ska göra, om dom ska behållas eller inte. Jag har blivit så klok då det gäller skor. Dom ska var gärna äkta skinn ( om det ska gå i vinter) Vara fodrade, sköna, sulan måste vara Bra annars blir dom så halkiga. Jag köpte mina skor på Wedins, 30% har dom, visste ni att Wedins är sålt? Hela skokedjan wedins. Accent Rizzo & Morris är kvar. Eurosko har köpt wedins. Synd tycker jag. Så nu antar jag att Wedins i CK stängs och flyttas upp till Eurosko? Eller ja... tvärtom. Jag röstar för Eurosko ner till Wedins...Scorett ska ju snart öppna i stan... Jag antar i CK ? Sen har en annan skoaffär öppnat vid baretten. Ja bra blir det säkert:-)
Godmorgon

Inga kommentarer: