onsdag 20 februari 2008

Underligt- nattligt besök

Godmorgon 07.30!


I går kväll blev det rätt sent, vid 00.00 snåret stängde jag av datorn, & gick in till köket för att stöka undan sen knoppa. Då knackar det på dörren. Jag hinner genast tänka undra om det hänt något + att det var hyresvärden som knacka. Min kära sambo gick för att öppna, & där står en full gubbe & sluddrar. En gubbe som man ser på statt på lördagskvällarna somnades på toan vi 21.00 tiden , en gubbe som du inte vill ha besök av kl 12 på natten. Gubben sluddra på om telefon , taxi & telefonkatalog, & efter nån minut så blev han sakta utschasade fast på ett snyggt sätt av min sambo, utan att ha fått låna telefon eller telefonkatalog, själv stod jag på helspänn & med en ilsken blick, redo att slåss om det behövdes;-) Var helt beredd på att börja gorma. & säga till gubben att man går inte in till folk på nätterna. Det gick ju nu bra, men fick lite rysningar efter han hade vinglat i väg. & hemska tankar som tänk om han går upp på altanen & slår sönder rutan...



Detta resluterade i sin tur att jag har sovit som en kratta bokstavlingen & ryggen är ajaj i dag.
Men det går ju över:-)

I dag jobbar jag & jag jobbar jag uppe, ( jobbar på 2 våningar) vilket är otroligt varierande, men man har ändå koll på läget på båda våningarna. Nu har jag varit nere i 2 dgr , passar utmärkt att jobba uppe.

Annars har jag lite träningsvärk, vi prommar på jobbet & min milräknare har tickat på ganska bra i veckan.

Jo kolla in månen inatt vid 04.01 den ska visst bli röd







Godmorgon

Inga kommentarer: