onsdag 6 februari 2008

(Ej) Godkväll


Gokväll!


Imorse stod väckaren på 05.50, sov till 06.00 & for sen på jobbet. I dag på jobbet så har det varit en lugn dag, sen möte 1/2 dan som inte var så lungt, men ja...


Jag är i alla fall på dåligt humör & går runt & har två små horn i pannan. Den 3 januari i år så polades jag in. Boendechefen sa till mig att jag kan tyvärr bara erbjuda 50%. Besviken med gråten i halsen blev jag men jag svalde & accepterade. Satt i går & gick igen almanackan & mitt schema på jobbet. & såg då att den 3 januari då jag jobbad kväll börja 18.30, & att 4 andra vikarier jobbade ett helpass, varav 1 vikarie polades in på detta pass på 100%. Denna vikarie pluggar i en helt annan kommun & har inga planer på att jobba inom handikappomsorgen, inom detta yrke. Eftersom hon går en annan utbildning. Dom tre andra vikarierna gick in för sjukdom & semester. Alla dom 4 passen var 100% pass. Om jag hade jobbat ett av dom hade jag blivit inpolade på 100% & inte 50%. Är detta rättvist??? Varför kunde inte jag få ett sådant pass?? Jag vill också poängterar att jag ringde boendechefen flera ggr & frågade om det inte gick ordna, att jag fick 100%, men fick inga klara besked. Är det så man ska bli behandlad?


Nu är det ju faktiskt så att jag jobbar 100% och kommer nog att få göra det, & trivs bra. Men till saken hör ändå den att det känns som jag blivit överkörd.
Ni som funderar på yrke undersköterska eller boendehandlare eller anställning inom skellefteå kommun, det är en låååååååååååång väg dit, jag har vikarerat 6 år & är inte där än...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är verkligen för jävlgt att det ska ta sån tid att få en tjänst, med bra procent!

Hoppas att det blir bra i slutändan!

Själv trivs jag bra på Morö Backe, än så länge!

/Frida W

Anonym sa...

Ja fast man har ju inte tjänst än... så ja vad att göra? le & jobba...kanske?