lördag 14 november 2009

Om att vara positiv


Såg nyhetsmorgon och vår nya förbundskapten, & han intervjuades av Lasse, det pratades givetvis om Zlatan & att han valde att tacka nej, det är klart han får tacka nej, han poängterade att det handlar om att vara positiv. & det handlar ju om att vara positiv, när det gäller allt i livet, har man inte en positiv inställning så blir det mesta negativt, om du ser ett problem i allt så blir det problem, om du hela tiden letar misstag & vad kan gå snett? Jag anser mig själv vara en positiv människa. & se positivt på saker & ting, för det mesta.

När jag fick veta att jag var gravid i vecka 6 så var jag glad positiv & gjorde direkt en graviditets kalender.

För mig var det bara positivt, men sen blev det lite negativt för att missfalls risken var stor, det stod överallt & jag blev upplyst om detta. Fram till vecka 12 är risken stor för missfall. Då blev jag inte mindre glad men jag försöktes nog glädjas mindre, jag vet inte, jag taggade ner. Nu är jag i vecka 13 och den största risken är över, men det finns ju alltid en risk jämt, livet är en risk. Allt kan hända, i vecka 30 när bebis är 3 månander när barnet är 3 år, 23 år... Jag kan gå över gatan och bli överkörd i morgon. Livet är så, men man ska inte tänka annat än positivt och leva varje dag. Carpe Diem

2 kommentarer:

Rebecca sa...

Frida, din positiva ådra ska du vara rädd om. Det är en stor del av din fina personlighet! Var glad att du har den och bry dig inte om mindre positiva kompisar som inte ser allt genom dina "glasögon" ;) Jag tycker du är fantastisk! Kram kram

Frida sa...

Tack vilka fina ord :-)) det ska jag och peppa alla att vara postiva jämt;-))kram kram