söndag 22 november 2009

Gravid i v.15



I dag så går jag in i v.15 och det känns kul & spännande, det har gått så himla snabbt & man hänger nästan inte med...

Ögonbryn börjar framträda på fostret och det börjar växa hår på huvudet. Fostret kan hicka och det går att höra hjärtat med ultraljud. Fostret rör på sig i fostervattnet, dricker av fostervätskan och kan kissa. All näring kommer från moderkakan. Kroppsdelarna är nu så tydliga att man kan se vilket kön det har .

Barnet kan röra på armarna och göra griprörelser med händerna.
Barnet har fördubblat sin vikt sedan förra veckan och väger nu ca 50 g. Längd mellan huvud och rumpa är ca 9-10 cm

Vi har också nu fått tid för ultraljud den 17 dec, oj vad spännande... Längtar efter att få höra hjärtat och se den lille.

Annars är min mage ganska liten tycker jag jag har ännu inte gått upp i vikt, så man känner sig ganska som vanligt ändå.. fast ändå inte...

Nä nu ska jag inviga fotbadet jag fick i dag av min kära mamma & äta en skål bär:-D
HA en fin söndag

Inga kommentarer: