onsdag 22 april 2009

Vårens första löptur

Hej
Vilket väder vi har i dag helt fantastiskt Har just varit ute och sprungit, skönt. I morse åkte vi direkt till nya radhuset och Packa i hop lite grejor som var kvar sen visning, åkte till contractor lämna grejor + nycklar Bestämde inflyttningsdatum som blir 15-16 maj ca. 11 maj får vi nyckel och då ska det tapetseras och städas.


Sen åkte vi och beställde den nya fina tapeten. Sen blev det en kaffe på ck. Sen när vi skulle hem krocka vi på parkeringen. Hmm det sist nämda var fruktansvärt ovärt men sånt som händer, jag körde inte som tur var för det är ju inte min bil. Ja så här gick det till... Plats CK parkering kl 11.40 En kärring i 60 års ålder parkerad sin saab och då började Micke backa. Hon får då för sig att backa om och börjar backa IGEN. Micke är då halvägs ute från parkeringsplatsen och stannar upp för att checka så hon stannar sin bil då vi borde ha förtur då vi började att backa, men nej hon fortsätter att backa och då SMACK. Enligt mig är det Kärrings fel. Hon skulle ha kollat backspegeln. & STANNAT. Jag kände direkt då jag gick ut ur bilen, det hä är ditt fel be om ursäkt. men nej det gjorde hon inte. KÄRRING! Detta är min andra krock på CK parkerigen inom 1 år då föraren var min bror och den skyldiga en kärring i 60 års ålder. Jag väljer ordet KÄRRING för att hon liksom denna var en Pip Kärring som inte vet vad en backspegel är.Denna krock var hel hennes fel och det första hon sa då hon klev ur bilen var, ja jag tittade då inte i backspegeln, det gör jag aldrig så det är helt och hållet mitt fel. Ja dyrt blir det säkert och det var väl det sista som behövdes kändes det som. JÄVLA HELVETE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ska på IKEA i helgen kändes inte värt, alltid är det något som ska kosta!
Vem fel tycker ni att det var?

2 kommentarer:

Frillan sa...

Usch vad trist men hon verkar ju vara en förnuftig dam om hon faktiskt erkände att det var hennes fel.

Mitt tips: Håll er borta från Ck-parkeringen lunch-tid samt söndagar. Det är då pensionärerna är ute och kör.

:)

Inreda Mera Hemma sa...

Jag tar ditt tips på fullaste allvar och lovar att hålla mig borta;-)