söndag 20 april 2008

Hemma igen



Gokväll

Nu är vi hemma från fjällen, & jag har nog aldrig bränt mig så här i fjällen, jag ser ut som ett stoppljus i ansiktet:-)
Torsdag: Kom vi dit vid 21.00, resan gick bra, slog oss ner i soffan direkt & tog ett glas vin. Fredag: Upp tidigt, vädret var sådär lite mulet åkte direkt till backen med skidor & pjäxor efter frukosten.
Åkte hela dagen & solen kom vid 11.00 ( kom & gick hela dagen) Provade också att åka i barnbacken med Maja & Konrad. Konrad var en hejare på åka, för Maja var det första gången, men hon var duktigt.
Vid 15.00 tiden så ser jag en tjej i 15 års åldern med sin schäfer åka upp i liften i barnbacken, konstigt hinner jag tänka på hundar verkligen var i slalombacken???
Tänkte inte så mycket mer på det, utan jag & Maja fortsätter att bygga Snö kakor, då när jag kollar till vänster ser jag hur tjejen & hunden kommer åkandes. Och stannar av lite kanske 15 m från oss. Tjejen tvärstannar & hunden tjuter till, ett tjut som betyder att något är fel, jag har inte möjlighet att springa dit, men en del andra är nära & går dit & tur är det för det sprutar blod & 1 meter ggr 1 meter av marken är täckt av blod. Ser ut som ett mindre bodblad där i barnbacken. Hennes snowboard har skurit upp hundens ben.
Hunden är ändå okej, & plåstras om och fraktas ner på en madrass till en bil vidare till veterinär & rapporterades ha lekt i backen på lördag.Tror tjejen lärde sig att INTE ha med sig hunden i skidbacken.På fredagkväll blev det matlagning, vin & godis & bara mys. Man var helt slut i benen efter en hel dags åkning.
Lördag: Hyrde vi skoter & drog ut på fjället. Hade kanonväder, inte ett moln på himlen. Brände gjorde vi allihopa. Kanondag. På kvällen laga vi mat & somna ganska snabbt.
I dag så blev det städning av lägenheten & hem sen direkt. Vädret var sådär, det regna lite grann & snön hade börjat tina rejält i backarna så det var som ett socker. Så vi skippa det & åkte hem.

Helt slut blir film & tidig kväll!
Hoppas ni haft en bra helg, min var helt kanon
Kram

Inga kommentarer: