söndag 27 april 2008

American gangster...


Godmorgon

I går var en mycket händelsrik dag, trots att jag var fruktansvärt trött & hade ont i skallen, först lunch på subway, sen inhandlades presenter & lite annt. Direkt sen i vägg till forsbacka för att byta till sommartofflorna ( = sommardäcken) Där blev vi bjudna på god middag, som varken jag eller min sambo lyckades äta fint, och med det menar jag att jag först spillde ner duken, sen spillde min sambo ner duken, sen sprättade maten på min tröja, sen ja hände samma grej för min sambo. Men gott var det, det blev bara en massa tvätt!:-( Sen bar det iväg till stan & där besökte vi Älgvägen & hälsade på en ny medborgare , lilla söta Ebba. Hon fick en liten klänning av oss som jag hoppas hon gillar.Söt som bara den var hon:-)
Sen åkte vi köpt vannsigt mycket godis, väldigt dum idé då min sambo är diabetiker & jag tål inte socker så bra. Självklart ångra vi oss då vi kom hem & åt typ 5 var sen var det bra. Sandra & Jocke kom förbi & vi såg American Gangster, den var okej men jag var nog inte på humör för den typen av film... om ni förstår hur jag menar!?!?

I dag blir det träning & burvik. Ska fira bror som blir 16 år & ja då är vi gamla, min lilla lilla bror som alltid varit så liten, när jag var 15 år var han 5 år, & i mina ögon var han nog 5 år ganska länge tills ganska nyligt känns det som & nu hipps vipps är han 16 år, HJÄLP!
MA
Man har lärt sig en hel av att ha 3 yngre syskon, mycket barnvakt har jag varit & bytt blöjor osv. Har sedan jag var 10 år kunnat göra välling utantill... anterat krupp på små barn & mycket annat, man har lärt sig en del & det har man kanske nytta av i framtiden när man själv blir mamma... tänker jag...

Snart är det klassfesten , 17 maj går den av stapeln, & jag ska förmodligen INTE fara. Jag har en annan grej, sen hade jag hoppas få med mig en compadre men har inte hört något så jag la helt enkelt om mina planer & ska göra en annan trevlig grej...Men slutsumman är att inte så många som ska fara... Så det gör ju inget.!!!!!!!!

Denna månad skulle bli en fattig i plånboken månad, så blev det inte, jag fick bra lön & min sambo vann lite pengar i går så nu har vi lite pengar över. Det ska ändå sparas till en eventuell resa i framtiden. Med framtiden menar jag augusti.:-)

Nä nu ska det städas & göras i ordning för kalas.

Godmorgon

1 kommentar:

Johanna sa...

tror inte det blir mer än 50 men ja är nöjd å tackar inte nej till mer heller!=) klassfesten måste ja missa, åker ner till sthlm redan på lördag. men de hade varit skit kul. läste att du inte ska dit, tror de är många som ska dit. träffade många i helgen som frågade om den så de blir nog kul!ha de bra! kram!