fredag 11 april 2008

diagnoser

Godmorgon

Vakna pigg & alert i morse. Ska i dag på stan träffa Emmorna X3, Först Emma Lu & Emma Fu, Sen Emma M med lilla Delia:-)
Blir mycket fikande.
I dag är det fredag, jag längtar redan till måndag faktiskt. Min kära sambo har blvit antagen till utbildning som han börjar måndag.:-) Han är längtat efter söndags ångesten, jag har sällan söndagsångest, har ni?
Känns bra att det är fredag i helgen ska jag jobba med smyckena & beställningar.

Jag såg lite av programmet Insider går , synd jag missa början, det var väldigt intressant Handlade om Robin som fick gå i särskolan i 2 år , men det visade sig vara felaktigt & att han var normalbegåvad. Hans mamma sa att hur kan en vanlig skolpsykolog å sätta diagnos??Ja hur går det till undrar jag, hur kan 1 psykolog fått ställa diagnos??? Väldigt konstigt, så är det inte i verkliga livet att 1 får ställa diagnos utan personen får gå igenom undersökningar innan diagnos ställs.
Jag jobbar ju med människor som har psykiska funktionshinder & har jobbat med det i 4 år. Där stöter man på diagnoser, men en diagnos kan ju förändras och personen kan bli frisk.
Jämför det med att man får diagnosen Cancer då man är 5 år och frisk då man är 8 år då har man ju inte cancer hela livet?? Diagnosen ändras
Det är bra att debatten kommer i gång & att man börjar diskutera. En diagnos är INGET som är förevigt, men idag följer det med en del människor hela livet & det tycker jag är helt fel. Vad tycker ni?

Inga kommentarer: