tisdag 15 april 2008

3 dreads


Godmorgon

3 dreads har jag i mitt hår, jo det är sant! Syster var här i går och tog ut hår förläningen som suttit alldeles för länge, tog ut det och det gjorde fruktansvärt ont. + att några hade tjorvat ihop sig & bildat 3 stycken dreads utspritt. Jag trodde aldrig att jag skulle ha dreads, men så blev det.:-) Sovit i inpackning i natt så det ska nog gå till sig.
Jag och min kära syster( som numera är stadsbo) Gör nu sin praktik på Karma, och är det någon som är sugen på något nytt & vågar tycker jag man ska besöka syster. Sen att det bara kostar en strunt summa det är ju perfekt.:-) Jag ska själv dit & blondera mig nästa vecka.
Vi kom in på ett ämne i går då vi satt i soffan och det är det här med tvätt. Jag har förstått att alla människor inte tvättar sina underkläder i 60 grader, utan att vissa tvättar i 40 grader???
Här kommer en lite upplysning. Om du väljer att tvätta dina underkläder i 40 grader så lever bakterierna kvar, i dina trosor eller kalsonger. Äckligt va?
Så TVÄTTA alltid i 60 grader:-)


Vi har sakta men säkert börja packa till fjällen, lite ont om tid är det. Eller ja... ikväll ska vi handla maten. Sen ska jag förbi Emma Lu & se premiären av desperate fruar:-) I morgon så jobbar jag 8- ? max 17.00, vi får tillgång till lokaler i morgon + att alla möbler kommer. Sen bär det av till burvik för min Pappa fyller år!!!!!!!!!!!!! Kommer kanske hem vid 22-23. Torsdag ( då vi far) jobbar jag halvdag, eller heldag får se. Men vi planerar att åka vid 17.00.

Nä nu ska jag brottas med mina dreads i duschen.
Godmorgon

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen har dött av lite bakterier. Värre är det väl att människor fortfarande tvättar i 60 och 90 grader då det förstör vår miljö!! Över till nåt annat: Fick fnatt om att jag skulle göra extensions men nu ångrar jag mig. Tack vare dig sparar jag nu 3000kr :)) Syns snart!/Linkan

Inreda Mera Hemma sa...

Haha inpackning hjälper väl, 1 dread kvar to goo.. :-( Hörde att kommer hem snart vad kul. Nej bakterier dör du inte av,men du blir sjuk i värsta fall, och miljön går att tänka på ändå. Tvätta på ekonomi programmet vett ja! :-))) Kram