tisdag 20 november 2007

Torr hud...

Godmorgon !

Klockan 7.46 och jag har hunnit en del, sminka mig äta frukost och läsa NV. Kl 06.50 steg jag upp... Hade massa planer i dag. För jag hade bilen i dag, men så blev det inte vilket gör att jag bara kan genomföra 2 av dom, om jag inte väljer att gå upp till erikslids VC och vidare till solbacken sen hem igen, nej nej det orkar jag inte, jag går till gymmet sen till en affär och byter en elatiskt tråd som var helt värdelös. Sen hem och städar lite. I kväll ska jag måla tak, hos pappa och ulla. Sen om jag får vid 21.00 ( ledig från att måla tak) gå till emma Lu och fruarna.


Mitt årliga vinter problem har startat, vilket är att det kliar på benen armar och rygg, det kliar nästan överallt, och min hud är torr... det är h-vete kan jag säga... inget funkar det enda jag tänker på är att det kliar...

Jag goggla lite och hitta ett svar


Grundbehandlingen mot en torr hud är dels att återfetta/fukta huden, och är den riktigt torr brukar många tycka t.ex Repair eller Ceridal från Apoteket fungerar bra. De är lite fetare, så använd dem gärna till kvällen. Skulle detta ej fungera kan man pröva en svagare kortisonkräm modell Hydrokortison eller Cortimyk. Använd den 1-2 gånger dagligen under 1-2 veckor, sen med ett glesare intervall. Blir Du inte bättre tycker jag Din husläkare/vårdcentral får titta på utslagen. / Anders


Så jag tittar förbi apoteket sen i dag så borde de va kirrat. I hope. Om 35 dagar är det julafton... 3 julklappar är köpta... hade gärna handlat alla men det får vänta... ska inte handla så många i år...

Tror aldrig jag har längtat så mycket efter julen dock, då menar jag julpynt, glögg, julmust och julbak och stämmingen. Snart måste man hugga julgranen också:-) Ska tok julpynta i år.. när får man börja då? 1 :advent va? Ja ja tagga ner jag vet
Godmorgon


Inga kommentarer: