onsdag 28 november 2007

En hemmafru är vad jag är..


Godmorgon, kom just hem från jobbat, bara jobbat 2,5 timmar ska tillbaka kl 18.00 och jobba natt. Efter jobbet tog jag mig en promenad förbi blomsterlandet och inhandla lite ljus.

I går hann jag med en hel del och skulle kunna hamna under etiketten hemmafru.

Jag börja morgonen med att baka tekakor, blev faktiskt lyckat. Sen fortsatte jag med att tvätta och stryka under tiden, drog fram en del julpynt, la ut annons på blocket. Strök gardiner, Laga middag: Kyckling soppa med en indiska krydda som börjar på Ta.... nåt? mums blev det. Sen fortsatte jag julpynta och städa, satte igång med att baka pepparkakor mitt i allt i hop, kl 21.00 var jag ganska slut så då tog jag en paus och satte mig i soffan och drack glögg åt pepparkakor och myste tillsammans med desperate hemmafruar, Men efter 20 min kom jag på att jag skulle soppa neljlikor i apelsiner så då gjorde jag det under tiden.
Hann inte riktigt klart allt i går så i dag fortsätter jag. Min energi och min passion just nu för allt går inte riktigt att förklara jag vet inte heller vart den kommer i från. Förkylning sitter kvar men det stoppar mig inte riktigt.
Så nu ska jag fortsätta att pynta och le... i morgon blir det hockey & baka lussbullar och dricka glögg... Kram på er

Inga kommentarer: