måndag 12 november 2007

Nyttigare vecka och förkyld






Godmorgon



Idag inleds min nyttiga vecka en lättare detox vecka, kan bli två. Förkyld är jag i dag värre än vanligt så grönt te och ligga i soffan och läsa en bra bok blir min aktivitet, egentligen så ljuger ja nu för jag kan inte ligga still utan jag kan få för mig att städa, rensa förrådet eller något annat som sortera kort. En alvedon gör susen. Nä ska försöka ligga still. Jo en lättare eller nyttigare dextox vecka börjar i dag. Känner att jag behöver detta.

Detoxa:

Så ska du äta :

Uteslut alkohol, rökning och kaffe


Dra ner på saltet


Undvik halv och helfabrikat


Ta bort socker, vitt mjöl och alla typer av sötsaker, kakor, glass, även söta lightprodukter.


Ät massor med frukt och grönsaker, gärna ekologiska.


Välj fiberrika kolhydratkällor med lågt GI


Ät gärna vegetariskt men glöm inte bort proteinet i form av exempelvis bönor


Drick mycket vatten, gärna med pressad citron Drick örtte och grönt te i stället för kaffe



Någon som vill haka på?

Godmorgon


Dagens bild:




Inga kommentarer: