söndag 7 februari 2010

Gravid i v.26

godmorgon

Idag går jag in i v.26 och det känns ju kanon, så här sägs det om jag & bebisen på alltomföräldrar.se

Mamma


Barnet kan trycka mot din blåsa, vilket gör att du behöver gå på toaletten oftare än vanligt. Du kan också känna att det spänner i magen, det är livmodern som växer. Många gravida börjar även få halsbränna.

Bebis

Det börjar bli trångt därinne. Lungorna är fortfarande inte tillräckligt utvecklade för att barnet skulle kunna överleva utanför livmodern. Hjärnans utveckling går in i nästa fas. Barnets balansorgan i innerörat har utvecklats och det kan känna vad som är upp och ned. Hörseln är väl utvecklad. Barnet känner igen sina föräldrars röster
 
Jag mår just nu sådär, fick tillbaka febern i går och är inne på dag 11 med förkylning & feber av & till. Halsbränna har jag fått & har nu gått 5 kg . Sen spänner det mycket i magen för att det växer. På måndag börjar föräldragruppen sen ska jag till barnmorskan i veckan. Känner mig inte på topp men har en bebisen som är på topp & sparkar & verkar må prima.
 
Sitter här med en kopp te och surfar runt, jag ska i dag se tv och dricka te. Ska i väg en sväng till smedjan och hämta en grej.
Nu måste jag ut & prommenera med Maud.
Ha en fin söndag

Inga kommentarer: