fredag 14 november 2008

Äntligen Helg

Godmorgon
Snö på marken & i luften i dag, känns konstigt ändå. I går när jag var på jobbet fick jag jul stämning, konstig känsla så här i november månad. Men jag ser fram emot julen... I dag är det fredag och jag är ledig hela dagen. Min kära lillebror André ska komma hit & äta lunch och träffa Maud.

Maud som fortfarande är lika fantastisk kommer att flytta hit for 4ever & bli vår. Självklart ska hon flytta hit, hon är helt underbar. Alla våra nära & kära gillar eller älskar Maud hon är helt fantastiskt
Jag skulle också vilja passa på att Dissa LIDL & Pensioner, Stor Diss.
Kan börja med Lidl affären i Solna. En anställd var trött på att hemlösa rotade i deras conteiner på nätterna, så han tog saken i egna händer & ällde frätande medel över maten i hopp om att skrämma bort dom. Läs artikel här
Nu undrar jag denna person hur han riktigt tänkte när han hällde frätande medel över maten så dom hemlösa inte skulle äta av den. Är han helt eller hon helt dum i huvudet? Varför häller man frätande medel över mat som man vet att en människa kanske kommer att äta upp??? Detta borde anmälas och personen borde åtalas. Finns det ingen punkt där Sofia man kan sätta detta hemska fall under?
Stor diss till Lidl.
Diss till Pensioner, enligt min mening. Chefer får superpensioner, 120 Miljoner, 114 miljoner & 150 Miljoner på Nordea. Är dom verkligen värda detta??? Sverige är i kris, folk varslas överallt. Men chefernas pensioner går upp & ökas på, hur går det här i hop??? Volvo varslar, men deras chefer har fortfarande höga löner? Om Volvo varslar visst drabbar det alla? Tänk om alla kunde går ner 100=:- i lön varje månad och en chef kanske 4000:- då skulle man kanske inte behöva varsla så många? KAn ingen storchef någonstans med massa miljoner göra uppror och ge sin lön till anställda??? Någon ändring MÅSTE ske, tycker jag.
Veckans hiss till Kommunal Facket som Äntligen tar strid eller tar upp journatts frågon. Men SJÄLVKLART ska vi ha betalt hela nätter. Varför? ja Jour innebär att vi ibland sover & ibland är vakna , men vi har ändå inte betalat om vi inte får sova en natt. Brandmännen har också jour men Får betalat, så hur är det rättvist?? Jämställt??
nu ska jag börja med lunch bakad potatis med sallad & skagen Mums, sen ska Sandra titta förbi och vi drar till Emma & Ludvig i dag. MYS!
Trevlig helg

5 kommentarer:

Sofia sa...

Ja, det är hemskt. Fattar inte hur folk kan bete sig. Finns faktiskt en massa bestämmelser i brottsbalken som skulle kunna komma till användning. Misshandel, vållande till kroppsskada, och försök till mord exempelvis. Problemet är väl bara att det kan brista i uppsåtet så länge det inte går att bevisa att personen ville skada just den människan som åt av maten. Error in persona kallas det. En lång diskussion krävs så jag ska inte betunga dig med den. Men jag tycker absolut att man skulle kunna komma åt personen med ett oaktsamhetsbrott. Alltså ett vållandebrott, exempelvis vållande till kroppsskada. Jag vet inte om det har gått vidare? Borde ha gjort det i alla fall. Omänskligt!
Vad kul med den lilla familjemedlemmen! =)
Kram

Sofia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Inreda Mera Hemma sa...

Jag hoppas att det händer något, människan som utförde det kan ju inte ha alla hemma. Hoppas någon anmäler & tar tag i saken. Kram

Inreda Mera Hemma sa...

Läser i Aftobladet i dag att Lidl är anmälda, & fallet drivs vidare:-)

Anonym sa...

Jag kan avslöja att jag idag har träningsvärk i magen efter allt vindrickande... Och det beror inte på att vi gjorde sitt-ups igår!