torsdag 20 november 2008

Kåge i kris?

Godmorgon 06.40



Slår upp Norran i dag & läser om Kåge samhälle. Kåge har problem med ungdomar som härjar runt och vandaliserar & förstör. Nu har dom gått ÖVER gränsen och slängt in en boll med ett hakkors på in i en utlänskt familjens hem. Då går man över Gränsen, man förolämpar & Gör människor illa. Ett hakkors betyder 2 saker kan man säga nr 1 :



År 1919 tog Adolf Hitler ett svart hakkors i en vit cirkel på röd botten till symbol för nazisterna. Hakkorset var i Tyskland först symbol för olika högerextrema och nationalistiska förbund, bland annat Thulesällskapet, varifrån den spreds till nazisterna. Svastikan blev efter maktövertagandet år 1933 en symbol för tredje riket och ingick sedan i den tyska flaggan från år 1935 till år 1945.

nr 2



Hakkorset är en uråldrig religiös symbol, även kallad svastika (från sanskrit), solkors, fylfot (från norska), gammadion (från grekiska)). Dess användning har påträffats hos många folk, i Indien och övriga Asien, bland buddhister och till och med hos semiter. Tempel i Japan märks typiskt ut med symbolen. Man har även hittat symbolen i Amerika, bland azteker och hopi-indianer. Det ligger inget mystiskt i detta utan hakkorset är helt enkelt en enkel symbol ungefär som ett kors eller en cirkel.

text från susning.nu

Nr 1 är betydligt allvarligare betydelse. Kåge har ca 2200 invånare det är inte stort så därför borde man finna ungdomarna? Föräldrar ingen som känner ige att sin ungen blivit skum umgåtts med "fel typer"



Detta är allvarligt & tragiskt jag betonar båda orden & tycker faktiskt att det är dags att ta ansvar i Kåge & ta fast ligisterna , ja det tycker jag man kan kalla dom.
Adolf Hitler har ju något med detta att göra och det är INGEN cool snubbe eller var ingen cool snube utan en stor IDIOT! Som spred hemska budskap. Nu lämnar jag detta som upprörde mig lite grann denna morgon.


Maud är trött hon har knappt orkat sig upp, men går & lägger sig igen. Hon är lika söt som alltid.

I dag så har jag möte 15.00 på Waynes. Sen i kväll ska jag till Medle & lyssna på en kör. Ska bli kul, jag hoppas Maud får följa med.

Godmorgon

Inga kommentarer: