onsdag 7 maj 2008

Telefonkö...


Fick en räkning från nelly.com på en mössa som jag betalat kontant med VISA kortet när jag hämtade ut den där. Nu ska jag ringa dit & höra varför jag fått en räkning, varit i telefonkö först 20 minuter sen blev jag från kopplad, nu i 10 min...
Gud så less jag blir...

Historien om denna mössa, som blev ett krånligt köp, fick mössan först hem, när jag öppna paketet, var mössans SVEA märke fult, det såg ut som det runnit ut & torkat fast, jag skicka tillbaka, fick en ny. Den var fin. Tog med till fjällen. När jag kommer hem är det ett stort hål i mössan i sömmen, den har släppt. Skickar tillbaka, får en ny ( i går) Märket SVEA är fult ser ut att runnit ut. Får en påminnelse från Kreditor på 118:-, varav 68:- är från NElly.com 50:- påminnseleavgift.

Förstår givetivis ingenting. Vad är fakturan för?? Varför har jag inte fått ett orginal??

Nu har jag varit i kö i 15 minuter & det verkar inte som dom har tänkt svara.

Jo nu svara dom. Dom här 68:- var för frakt avgift + faktureringsavgiften, men om jag betala mössan kontant på ICA ska jag ändå måste betala en faktura, när fick jag den fakturan?? Svar: Den följde med i påsen med mössan. Ja men den var ju på 159:-, SVAR: Ja men 68:- ska betalas.
Hon lägger fakturan vilandes & ska kolla upp det. Nöjd med det svaret. Sen undrar jag om dom säljer SVEA mössor med rinniga svea märken, Ja vi säljer dom mössor vi får in av SVEA. Även fast märket SVEA ser ut som det runnit ner & ej torkat ordentligt undrar jag. SVAR JA!
Jaha!

1 kommentar:

Anonym sa...

Krångligt det där
Fattar ingeting