torsdag 12 augusti 2010

Magpaj ordentligt???

Gokväll

Kom just hem från en trevlig kväll i Eilas stuga, god mat och trevlig sällskap.

Jag var tvungen att fara hem pga magont. Drack 2 koppar kaffe och tog en bit rabarberpaj:-( sen jävlar det small bara till. En fruktansvärd smärta som jag inte känt på länge . Trolig Orsak: för mycket kaffedrickande och godisätande ett bra tag. Jag ska inte ens äta godis(eller socker ), men det har gått så bra länge , ingen smärta alls. Tjiii fick jag nu. Livets goda...its over...


Har jag otur nu är det verumhälsofil kokt potatis, gröt och te som gäller i mat väg. Kaffe, vin, god mat är bara att glömma. Hoppas dock inte att det är så illa :-/ sist jag hade så här ont bodde vi på lassarettsvägen, jag åkte in och ut på akuten ( det var runt påsk minns jag) och fick knappt i mig mat. Gick ner 10 kg på 1,5 månad:-(( inte kul. Åt bara kokt potatis och fil. Nä fy. Gjorde då
En utredning på min mage gjordes det blodprover, jag gjorde en gastroskopi ( slang ner i magen med kamera, rekommenderas att göra om man har stora magproblem) men det kommer på 2:a plats av smärta. Att föda barn toppar listan;-) sen fick jag diagnos ibs, och har tampats med magproblem, men det har gått bra så länge jag sköter kosten. INGET socker, friterat, kaffe, vin, stekt mat /grillat, chips popcorn mm. Det blev en klar förbättring då jag sluta röka. Men har sen 1,5 år tillbaka miss skött kosten, eller inte brytt mig alls. Försökt ibland men fallit tillbaka.

Jag får lite panik när jag får så här ont jag måste tom andas ( som när man har kraftiga värkar) lungt, för att ta mig igenom smärtan. Har haft små ont men inte så här. Ska försöka sova nu


Kram Frida

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte gallan då?
Vanligt att man får besvär med den under/efter en grav.

Inreda Mera Hemma sa...

Nä hade 3 kraftiga gallstensanfall våren 2009, då inte det:-(( det är nog bara att jag misskött kosten:-(

Elin sa...

Stackars, jag lider med dig. Hoppas att det blir bättre snart