måndag 11 januari 2010

Måndag

Hej

Har haft en bloggpaus i helgen, det beror på vårt internet & att jag inte haft tid. Skellefteå Kraft eller Alltele, valde att stänga ner vårat internet i går, för vi sa upp det i lördags, det hade vi inte gjort. Men det fungerar nu igen men Rotern fungerar inte. Så lite trubbel är det.

I dag har jag varit hos Barnmorskan för en extrakoll. Jag har blödit så mkt näsblod. Jag kollade järnstatus blodvärde & blodtryck. Jag hade bra värden. Har gått upp 2,5 kg. Fick lyssna på bebisens hjärtljud som var 150 slag/min. Har moderkaka i framvägg så jag kan ha svårare att känna rörelser. Då moderkakan blir som en madrass. Sen berätta hon att det är en stor fördel att jag har så lång rygg. Jag kommer inte att ha större problem att andas tyngre i slutet, jag har som mera plats. Och det kändes bra att höra, jag har ju onormalt lång rygg & äntligen så är det till en fördel.
Jag känner bebisen väldigt mkt nu & bara myser med känslan & längtar så mycket till i maj.

Idag blir jag hemma, hade tänkt åka till medle men ska bara vara hemma och mysa med Maud. Har fått låna kamera så jag ska fota MASSOR + magen.

Ha en fin måndag

3 kommentarer:

Dessie sa...

Ha ha, 150.. det är tjejljud! =) Jag hoppas och tror ju att du kommer att få en liten tjej. Vet ej varför, men det känns bara så. Om Jocke och Sandra får en till så tror jag på tjej den gången också! Det är enda gången som jag kännt att jag haft nån aning! =D

Inreda Mera Hemma sa...

Jag googla lite och kola in ett forum där 20 pers skrivit in på hjärtslag 150 & det var 50/50 kille/tjej. Men jag tror också en tjej för jag tyckte jag såg det på ultraljudet... En Agnes eller en Elle då... Åhh vad jag längtar men det kan gärna få bli en Axel också:-D

Anonym sa...

Jag har också livmodern i framvägg, tog ett tag innan jag kände nått, men när jag väl började känna efter vecka 22 tror jag att det var, då jäklar fick jag känna mycket hela tiden vissa perioder istället! ;)Mycket mysigt! :) Måste ju säga att jag känner mig lite avis på din rygg, till mig säger barnmorskan tvärt om, att jag kommer att få jättejobbigt med andningen eftersom att jag har så kort rygg! Har REDAN börjat känna av det... :(

Jag hoppas på att ni får en tjej! Finns alldeles för få tjejer just nu tycker jag! Hoppas på att vi också får en liten Elsa, Majken eller Liv... men en liten Olle är också enormt välkommen! :) Tänt vad mysigt om man bara fått veta! ;)

Vi ses på onsdag! Kram

Lina