tisdag 31 mars 2009

Tisdag


Godmorgon!

Jag är på toppenhumör. Och detta kan bli en bra tisdag jag känner det på mig... Möte igen nu kl 13.00.

Jag funderar en hel del just nu...;-)
Har ni läst artikeln i norran om Assistans hundar & deras betydelse inom Äldre & Handikapp omsorg???
Socialstyrelsen öppnar nu dörrarna för djur inom vården, det är ju helt kanon. Debatt om personal med allergier vad ska dom göra? Flytta på sig säger jag. Det är för brukarnas skull och ingen annans. Läs artikel här & debatten!
Tänk om detta blir världens bästa tisdag?

3 kommentarer:

Dessie sa...

Jo jag läste artikeln, det är inte lätt det där. Trivs man på jobbet så är det ju inte så roligt.. som om nån skulle säga att tyvärr Frida, här kan vi bara börja laga mat som du inte tål.. så du får lov att flytta dig härifrån om det inte passar, annars får du lov att gå runt med magsmärtor.. och så har man jobbat på samma ställe i 20 år... Knivigt det där! Det klart att det är brukarna det handlar om, men om det gör så stor skillnad att det är värt att halva personalen blir ny.. sedan så finns det ju många brukare som inte tål heller.. fast då kan man ju införa speciella allergiavdelningar...mmmm... svårt.

Inreda Mera Hemma sa...

Ja det är svårt, men jmat & djur är väl inte samma sak?? Jag tar ju med min egna mat till jobbet så...Vi har ju också haft katt på jobet där jag bland annat var tokallergiskt mot, det var bara att härda, hårt är hårt...Men som det säger svårt. :-)

Dessie sa...

NÄ det klart att det inte är samma sak, försökte bara köra en liknelse, kanske en dålig en.. men dock! Hade det varit lite rättvist så hade vi allergiker kunnat ta med våre egna husdjur på jobbet som vi tål.. men det går ju inte.. fiskar och sköldpaddor!=) Och är man TOKALLERGISK så kan man inte härda ut.. då menar jag inte lite snuvig och det kliar lite i ögonen, Jag pratar astmanfall, klåda på hela kroppen och ögonen som sväller och rinner så man knappt ser... DET är tokallergisk.=)
Jo men det är mycket möjligt att jag vill komma förbi på Lördag. Mysigt att få ses. Kram