lördag 14 mars 2009

Bedrövliga Sverige....

Sverige är ett bedrövligt land. Bonusar till toppchefer och folk varslas och sparkas. SEB topp chef tjänar helt enorm summa pengar men SEB är i kris. Nu är AMF i kris & ska sänka pensionärernas pension med 500 kr men deras toppchefer får 17 miljoner i bonus. Ja vad kan man säga det är bedrövligt. Jag skäms att bo i detta landet. Tur vi har en regering som gör så mycket åt denna situation.... Eller hur var det med det??? Vad hände med att Sverige är ett bra land att bo i , ta från dom svaga ge till dom starka ta från dom fattiga ge mer åt dom rika Sveriges nya motto???

Jag undrar då vart detta ska sluta.... Tragiskt. Tänk om vi alla kunde hjälpas åt & rädda situationen..BEDRÖVLIGT


Hade en trevlig kväll i går, lite trött i dag. Har hunnit med Stigs en sväng, träffa Sandra & jocke för en fika. Har gjort kvällens middag kassler & ost sallad, ska strax iväg på hockey. Sandra kommer hit efter hockeyn blir det melodifestival mys & middag!
Längtar till hockeyn och till ikväll tror det blir en kanon kväll!

5 kommentarer:

Dessie sa...

Ja du har helt rätt gumman, det är rent pinsamt hur folk behandlas nu för tiden. Oh det lät jättemysigt. Om jag bara inte var en smittförpestad människa just nu så skulle jag lätt infinna mig i din soffa i kväll jag också! Ha så trevligt. Kramas

Anonym sa...

SKÄRPNING SVERIGE!!

Anki sa...

Hej Frida. Kan det vara så att du är med barn?? vi som undrar är faster Anki o faster karin

Inreda Mera Hemma sa...

Haha nej men det är jag inte utan jag har bara helt enkelt IBS jag hojtar då det är bebis på G kram

Inreda Mera Hemma sa...

Haha nej men det är jag inte utan jag har bara helt enkelt IBS jag hojtar då det är bebis på G kram